Home Porady Co jeść po intensywnym treningu na siłowni?

Co jeść po intensywnym treningu na siłowni?

Co jeść po intensywnym treningu na siłowni?
0
0

Wiedza o tym, co jeść po treningu, może znacznie poprawić przyrost mięśni, przyspieszyć czas regeneracji i przyspieszyć metabolizm. Jeśli chcesz dowiedzieć się, co jeść po treningu, kontynuuj czytanie. Jednym z kluczowych elementów fantastycznego treningu jest wiedza, co jeść po treningu.

Podczas intensywnego treningu mięśnie pobierają energię ze swoich zapasów glikogenu. Używasz także wszystkich obecnych węglowodanów, aby zachować siłę i wytrzymałość. Więc po zakończeniu treningu warto tylko uzupełnić swoje ciało.

co jeść po treningu

Odżywianie sportowe zapewnia regenerację mięśni, pomaga we wzroście i regeneracji mięśni oraz utrzymuje stabilny poziom cukru we krwi, dzięki czemu można uniknąć uczucia kruszenia.

Chcesz wiedzieć, co jeść po treningu, po siłowni lub po biegu na 5 km? Czytaj dalej, aby zobaczyć przydatne wskazówki.

Co jeść po treningu?

Twoje ciało potrzebuje odpowiedniego paliwa do prawidłowego funkcjonowania, szczególnie po ciężkim treningu. Upewnij się więc, że ma wystarczającą ilość białka i węglowodanów, aby zmaksymalizować przyrost mięśni!

1. Uzupełnij węglowodany

Omówiliśmy krótko magazyny glikogenu – te cząsteczki glikogenu mięśniowego ulegają rozkładowi podczas treningu. Poziom zwyrodnienia zależy w dużej mierze od intensywności treningu.

Magazyny glikogenu zawierają glikogen, ważne źródło paliwa dla organizmu podczas treningu. Aby mieć pewność, że kolejne sesje będą tak samo dobre jak pierwsze, należy jak najszybciej uzupełnić te sklepy.

To nie tylko poprawia twoje wyniki na siłowni, ale także pozwala na szybki czas regeneracji . Przy odrobinie węglowodanów po treningu możesz zwiększyć swoją wytrzymałość i możliwości.

2. Zdobądź białko

Białko jest jednym z głównych źródeł składników odżywczych dla mięśni po treningu.

W zależności od intensywności treningu twoje ciało najprawdopodobniej rozbiło dużo białka mięśniowego.

Niezależnie od tego, po ćwiczeniach twoje ciało doświadcza zwyrodnienia białka mięśniowego. Białko dostarcza aminokwasy niezbędne do regeneracji mięśni, co pomaga zachować aktywność i zdrowie.

Co jeść po treningu? Oto 9 opcji!

Teraz, gdy masz już pojęcie, na czym powinieneś skupić się po treningu, oto kilka pomysłów na szybką przekąskę:

  1. Wegetariański omlet z połową awokado.
  2. Dwa jajka na twardo.
  3. Koktajl z gałką proszku białkowego.
  4. Sałatka liściasta (pomyśl: jarmuż) z pieczonymi słodkimi ziemniakami.
  5. Garść orzechowych lub pełnoziarnistych tostów z migdałami lub masłem orzechowym.
  6. Łosoś z brokułami lub komosą ryżową.
  7. Jogurt grecki z gałką jagód.
  8. Chleb Pita z hummusem i oliwą z oliwek.