Home Porady Co na trądzik? Proste sposoby na walkę z pryszczami!

Co na trądzik? Proste sposoby na walkę z pryszczami!

Co na trądzik? Proste sposoby na walkę z pryszczami!
0
0

Trądzik nie jest czymś, co powinno się zdarzyć po ukończeniu nastoletnich lat, prawda? Jeśli jesteś podobny do mnie, masz do czynienia z trądzikiem przez większą część swojego życia. Prawdopodobnie wypróbowałeś już każdy produkt zwalczający trądzik na rynku, a nawet wcześniej przyjmowałeś antybiotyki. Być może działało to przez jakiś czas, ale tutaj jesteś lata później jako dorosły, wciąż walczący o czystą skórę i nie wyobrażający sobie wyjścia z domu bez makijażu.

co na trądzik

Nasza skóra jest oknem na nasze zdrowie, więc jeśli zmagasz się z trądzikiem, stanem zapalnym lub zaczerwienieniem na twarzy, jest to znak, że coś jest nierównomiernie w twoim ciele. Przez lata odkryłem, że to jedzenie, które jemy, i styl życia, jaki stosujemy jako społeczeństwo zachodnie, są w dużej mierze winne za tę nierównowagę; żadna ilość leków na receptę lub miejscowych terapii nie pomoże, jeśli te pierwotne przyczyny nie zostaną najpierw usunięte.

co na trądzik

Ten artykuł pomoże Ci zrozumieć, jak w naturalny sposób pozbyć się trądziku. Jeśli będziesz przestrzegać tych wytycznych przez kilka miesięcy, powinieneś zacząć widzieć poprawę jakości skóry i trądzik zanikający.

Naturalne leczenie trądziku –  dieta

Zminimalizuj przetworzone ziarna (proste węglowodany)

Przetworzone ziarna są największym winowajcą w diecie wysokowęglowodanowej, która nie tylko uszkadza skórę, ale zapewnia najmniejszą wartość odżywczą i powoduje przyrost masy ciała. Oznacza to unikanie obwarzanków, ciastek, babeczek, rogalików, kupionych w sklepie batoników muesli, płatków śniadaniowych i krojonego chleba. 

Zminimalizuj cukier

Ten jest oczywisty. Im mniej cukru jesz (naturalnego lub rafinowanego), tym lepiej dla twojej skóry. Naturalne cukry,  takie jak surowy miód, syrop klonowy i cukier kokosowy, są zdecydowanie zdrowszą opcją. Jednak jeśli szukasz czegoś o niższej zawartości glikemii, kup stewię lub cukier owocowy. Obie te opcje w ogóle nie powodują wzrostu poziomu cukru we krwi.

Jedz więcej białka i dobrego tłuszczu

Chociaż wszyscy różnią się pod względem zapotrzebowania na makroelementy, dobrym punktem wyjścia jest dieta składająca się z 45% białka, 35% węglowodanów i 20% tłuszczu. Zarówno białko, jak i tłuszcz pomagają zrównoważyć poziom cukru we krwi i utrzymać go na stałym poziomie. Dodatkowo także zapobiegają apetytowi na węglowodany. W szczególności staraj się jeść więcej dobrych tłuszczów, takich jak awokado, oliwa z oliwek, dziko złowione ryby, nasiona słonecznika, orzechy włoskie, nasiona chia i nasiona konopi, aby poprawić swoją skórę.

Jedz sfermentowane jedzenie

Zdrowe jelita prowadzą do zdrowej skóry; staraj się codziennie jeść porcję sfermentowanych, bogatych w probiotyki pokarmów, takich jak ogórek kiszony, miso, kapusta kiszona i kimchi. Te pokarmy pomagają wypierać złe bakterie i drożdże, zapobiegają uszkodzeniu błony śluzowej jelit i toksyczności.

Cała żywność kontra żywność przetworzona

Jeśli jest w opakowaniu, pudełku lub opakowaniu, prawdopodobnie powinieneś go unikać. Zacznij robić więcej posiłków od zera i pakuj przekąski, aby zabrać je do pracy.

Prostym punktem wyjścia jest po prostu kupowanie: owoców, warzyw, roślin strączkowych, surowych orzechów i nasion, tłoczonych na zimno olejów organicznych, dziko żyjących ryb, mięsa karmionego trawą oraz ekologicznych jaj i drobiu. Z drugiej strony przetworzona żywność (batoniki muesli, krakersy, chipsy) mają wysoką zawartość soli i cukru. Dodatkowo mają niewielką wartość odżywczą i często zawierają dużo jodu, o którym wiadomo również, że nasila trądzik.

Zminimalizuj alkohol i kofeinę

Zarówno alkohol, jak i kofeina są stymulantami, które wyzwalają hormony stresu. Prowadzi to do nierównowagi hormonalnej i skoków poziomu cukru we krwi. Kofeina zaburza normalne trawienie, a alkohol zwiększa obciążenie związane z toksycznością wewnętrzną.