Home Ciekawostki Seler naciowy – skutki wprowadzenia go do swojej diety!

Seler naciowy – skutki wprowadzenia go do swojej diety!

Seler naciowy – skutki wprowadzenia go do swojej diety!
0
0

Mówi się, że seler naciowy obniża ból stawów i poziom cholesterolu, odtruwa organizm, obniża ciśnienie krwi i pomaga w odchudzaniu. Jednak jego właściwości nie są zbyt dobrze znane przez ludzi.  Dlatego mamy nadzieję, że dodatkowe informacje na temat selera zachęcą Cię do włączenia go do swojej diety.

seler naciowy

Więcej o selerze.

Seler naciowy jest częścią rodziny Apiaceae, występuje we wszystkich częściach świata jako ważny skłądnik niektórych kuchni. Seler pochodzi z Afryki Północnej i niektórych państw Morza Śródziemnego. Jednak obecnie jest uprawiany na całym świecie.

seler naciowy

Obecnie stosuje się go w prawie każdej kuchni, od indyjskiej przez amerykańską, australijską, aż po japońską. 

Dlaczego seler naciowy jest dobry dla oranizmu?

Seler jest bardzo zdrowym warzywem, ponieważ jest bogaty we wszystkie witaminy potrzebne dla organizmu – witaminę K, potas, witaminę A, wapń, witaminę B, magnez i witaminę C. Ale najlepszym jego atrybutem są fitoskładniki.

Składniki fit to chemikalia roślinne stosowane w celu zapobiegania szkodliwym promieniom słonecznym i owadom, ale ich wpływ na ludzi jest bardziej imponujący. Powinieneś wiedzieć, że fitoskładniki mają właściwości przeciwutleniające i przeciwzapalne. Dodatkowo poprawia komunikację wewnątrzkomórkową i odporność.

Wiadomo również, że składniki odżywcze w selerze mogą pomóc w walce z chorobami serca i rakiem.

Co seler naciowy może zrobić w ciągu tygodnia?

Powyższe efekty, działają w perspektywie długoterminowej. Jednak seler, może również pozytywnie wpłynąć na nasz organizm nawet po jednym tygodniu regularnego stosowania.

Poniżej zobaczysz krótką listę wyników, których ludzie doświadczyli po dodaniu do swojej codziennej diety porcji selera:

Lepsze nawodnienie – seler zawiera 59 procent wody, dlatego spożywanie go w większej jego ilości, zwłaszcza w letnie upały zapobiega odwodnieniu.

Obniża stan zapalny – W przypadku jakiegokolwiek ryzyka przewlekłego stanu zapalnego, chorób sercowo-naczyniowych lub raka powinieneś wiedzieć, że seler może pomóc zmniejszyć prawdopodobieństwo zarażenia się wyżej wymienionymi chorobami. Leczy również astmę, trądzik z powodu kwasu salicylowego, który usuwa zatykanie pęcherzyków.

Utrata masy ciała – seler jest warzywem bogatym w błonnik i niskokalorycznym, ogranicza głód bez konieczności spożywania zbyt dużej ilości. Przez regularne spożywanie zapewnisz swojemu ciału wodę, poczujesz się dłużej nasycony i jednocześnie schudniesz.

Obniża ciśnienie krwi – według badań seler obniża ciśnienie krwi o 18 procent.

Zapobiega / zatrzymuje refluks kwasowy i zgagę – z uwagi na swoją niską kwasowość, seler zapobiega refluksowi kwasowemu i jest świetnym lekarstwem na zgagę. 

Pomaga utrzymać zdrowe oczy – seler ma zawartość bogatą w witaminę A, dzięki czemu pomaga w suchych oczach i chroni rogówkę.

Poprawia trawienie – seler jest bogaty w błonnik, dzięki czemu pomaga w regularnym wypróżnianiu i utrzymuje zdrowe jelita.

Poprawia poziom cholesterolu – butyloftalid, który nadaje selerowi jego smak i aromat oraz zapobiega wysokiemu ciśnieniu krwi poprzez leczenie „złego” cholesterolu . Tak więc, jeśli spożywasz co najmniej 2 łodygi selera codziennie, możesz obniżyć poziom cholesterolu nawet o 7%.

To tylko kilka z wielu zalet spożywania selera. Możesz wierzyć, że nie jest to najsmaczniejsza rzecz, ale jedząc seler, uzyskasz różne wyniki. Będziesz wyglądać i czuć się lepiej.