Home News Korea Północna promuje się w social mediach

Korea Północna promuje się w social mediach

Korea Północna promuje się w social mediach
0
0

Social media są potężnym narzędziem propagandowym. Korea Północna i jej władza jest tego tak samo świadoma jak cała reszta świata. W rezultacie KRLD zaczęło udostępniać propagandowe filmiki promujące państwo.

korea północna

Koreańska Republika Ludowo-Demokratyczna, według konstytucji, jest republiką socjalistyczną. Co więcej pomimo istnienia trzech partii, jest one zdecydowanie państwem o ustroju jednopartyjnym. Ponadto, od 2009 roku rozporządzenia sugerują kierowanie się w stronę ustroju komunistycznego.

Celem propagandy jest ocieplenie nieprzystępnego wizerunku kraju. Przez prowadzenie takiej polityki zagranicznej jak Korea Północna, państwo jest postrzegane jako bardzo odległe oraz oziębłe.

Filmy publikowano na portalu Weibo, jest to odpowiednik Twittera. Seria nazywa się „I will take you to Kotyo” czyli „Zabiorę Cię do Koryo”. Koryo to nazwa wczesnego królestwa, z którego pochodzi nazwa Korea. Wideo nagrywa Jin Hui, młoda Koreanka, która biegle posługuje się chińskim, mandaryńskim oraz angielskim. W swoich nagraniach przedstawia ciekawe atrakcje w stolicy Korei Północnej czyli Pjongjangu. Jin Hui swoim stylem naśladuje vlogerów i influencerów jakich znamy my.

Jin Hui zdecydowanie nie jest przypadkową osobą do prowadzania takich nagrań. Najprawdopodobniej przeszła wcześniej szkolenie oraz pochodzi z wyższych sfer społecznych. W innym wypadku nie miałaby dostępu do witryn internetowych oraz nie zostało by jej powierzone tworzenie nagrań propagandowych.

Co ciekawe nie jest to pierwsza próba zmienienia narracji o Korei Północnej. Na początku roku 2020 prowadzona była seria o nazwie „Co słychać w Pjongjangu?”. Z tym, że w poprzedniej serii gospodynią była Un A, a nie Jin Hui.

Nagrania publikowane są na Weibo i na Twitterze o niku coldnoodlefan i przyciągnęły wielu fanów. W tej wpis mają tysiące wyświetleń i setki polubień i repostów.

Please follow and like us: