Home Zdrowie Jak wielkie picie wody ma wpływ na zdrowie i odchudzanie?!

Jak wielkie picie wody ma wpływ na zdrowie i odchudzanie?!

Jak wielkie picie wody ma wpływ na zdrowie i odchudzanie?!
0
0

Większość ludzi jest świadoma znaczenia, jak woda oddziałuje na nasze zdrowie. Picie wody może przyspieszyć metabolizm, zwiększyć naszą energię, poprawić zdrowie skóry, pomóc w odchudzaniu i obronić nas przed chorobami. Jeśli nie pijemy wystarczającej ilości wody, możemy doświadczyć poważnych problemów zdrowotnych, takich jak brak równowagi elektrolitowej, odwodnienie i niektóre choroby.

woda zdrowie

Oczywiście bierzemy również wodę z naszego jedzenia, ale to tylko 20%, pozostałe 80% pochodzi z wody pitnej . Chociaż nie wszyscy eksperci są zgodni co do dokładnej ilości wody, którą powinniśmy pić, większość z nich zaleca około 1 litr wody dla kobiet i 1,5 litra wody dla mężczyzn dziennie.

woda zdrowie

Sposoby urozmaicenia wody

Niestety zwykła woda nie ma smaku, a picie jej przez cały czas może być nudne. Dobrą wiadomością jest to, że istnieją naturalne sposoby na woda miała urozmaicony smak, a ponadto dostarczyła ważnych składników które wpływają na nasze zdrowie

1. Woda z cytryną

Aby poprawić smak, dodaj do wody gazowanej odrobinę limonki lub niewielką ilość soku cytrynowego. Możesz także użyć skórki z cytryny , pomarańczy lub limonki. Woda z cytryną skuteczniej nawadnia niż sama woda z uwagi na wysoką zawartość elektrolitów. Dlatego na dobre rozpoczęcie dnia zalecamy picie wody z cytryną na czczo.

2. Dodaj zielone plastry ogórka

Użyj stosu zielonego ogórka w misce z wodą, aby uzyskać orzeźwiającego drinka. Jeszcze bardziej interesujące jest to, że zapach ogórka poprawia libido kobiet nawet o 13%.

3. Użyj niektórych kwiatów lub ziół

Popraw smak i wartość odżywczą wody, dodając świeżo pokrojoną lub sproszkowaną trawę cytrynową, zmiażdżone liście mięty lub imbir. Ponadto możesz użyć lawendy lub róży. Kwiaty mają zdolność łagodzenia bólu stawów, a zioła są bogatym źródłem witaminy C.

4. Utwórz Sassy Water

Ten rodzaj wody obejmuje ogórek, cytrynę, miętę i imbir, kombinację, która wspomoże Twoje wysiłki odchudzające.

5. Spożywaj owoce i warzywa bogate w wodę

Warzywa takie jak sałata, cebula, ogórki i inne są bogatym źródłem wody. Oprócz dużej ilości wody, bogate w wodę owoce dostarczą również wielu różnych składników odżywczych, takich jak błonnik, kwas foliowy, potas, witamina A i witamina C.

6. Herbata jako zamiennik

Zielona herbata znana jest ze swojej zdolności do poprawy zdrowia serca i obrony płuc przed rakiem. Ponadto przyspiesza proces spalania tłuszczu . Znajdujące się w nim polifenole w połączeniu z kofeiną przyspieszają metabolizm i wspierają spalanie kalorii.

Czarna herbata zawiera flawonoidy i katechiny, związki, które chronią organizm przed rakiem i problemami sercowo-naczyniowymi.

Herbata szałwiowa może być również pomocna dla osób, które nadmiernie się pocą, a herbata rumiankowa może stabilizować ciśnienie krwi i wspomagać trawienie. Wreszcie herbata imbirowa może łagodzić ból stawów i łagodzić ból brzucha.

Please follow and like us: